Nu har jag bestämt mig...

Nu mera kommer de bli ett enda inlägg i veckan troligtvis på söndagarna :)


Måndag: Red en skrittrunda på en timme, lång, låg, lösgjod. Gjorde några öppnor och slutor på vägen och några skrittpiruetter och de börjar bli bättre faktist Stina sa att de första stegen innan kan vara som i en öppna och sedan vänder man bara vilket gick helt okej :)




Tisdag
Idag red jag lite på gärdet ca en timme o 15 min :) red på min volt och gjorde först lite lösgörande arbete, skritt, trav och lite skrittpiruetter... där efter galopperade jag honom uppått i låg form så han blir rundare, gick ganska bra var litet stelt att ställa i början med de släppte efter en stund... sedan galopperade ja i små volter och gjorde enkla byten...han vart då spänd och hög i nacken och vi hamna lite i ett "gräl" men sedan så tog jag ett galoppvarv åt vardera håll, låg i formen och gjorde sedan om ett byte och de satt okej så då travade jag av och böjde honom åt olika håll så han vart mjuk och avslappnad i nacken :) skrittade sedan av på vägen och njöt av vädret kände oxå att jag börjar bli väldigt taggad till på lördag oxå och mantorp :D härligt härligt!!!


Onsdag
Idag hoppade jag på gärdet stutts och sedan lite höjdhinder :)  så länge sedan ja hoppade så det var riktigt kul  :D
värmde upp gjorde jag runt gärdet och sedan red jag i en liten inhägnad (ifall vi skulle trilla av) där vi har hindrena. började med små kryss åt båda hållen o sedan 50cm hinder. Där efter kom stuttsen och sedan gjorde jag en lite bana med hindrena som stod där så hoppade först stuttsen sedan ett höjdhinder rättuppstående, stuttsen igen och där efter ett plank :) gick super och sedan i slutet hoppade jag 1.05 och vi bara gled över utan några som helst problem :) bara matte som har blivit lite dressyrnojig och tycker de va lite högt i början men då ä de bara att sparka sig själv i röven å hoppa ;) travade å skrittade sedan av honom runt gärdet, flydde från myggen. de ä verkligen äkliga djur.. imorrn TRÄNING för stina :D 
Torsdag: Träning för Stina :)

Tidig morgon idag, jobb på golfbanan igen från 6-11 men de ä så roligt så de ä inge farligt.. får köra små söta maskiner ju de kan ju ingen klaga på, min favorit kallas "mulen" söt grön litet fordon ;) där efter åkte jag till skolan hadde en engelska lektion, tittade på film och sedan var min skoldag klar åkte sedan buss hem...

Tränade för Stina gjorde mamma och jag sedan på Herrgölet, gick helt okej :) traven är riktigt bra nu mjuk och följsam så har inga igentliga förbättringar som jag önskar där, galoppen skulle jag kunna rida bättre... rulla med innerhöften specielt i höger och sedan få honom starkare i bättre form så han inte blir så hög i nacken... på lördag får jag rida traven så den balanserar upp missarna i galoppen ;) taggar så tills dess!!! startar dock kl 8.27... kommer få åka hemifrån kl 5 men taggataggatagga!!!...  igen imorrn tror ja jag ska klättra lite, vart vet jag inte... antingen i sandgropen eller skidbacken... ett väldigt förnämligt besvär att ha flera backar att välja bland om jag ska vara ärlig ;) och så ska han få duscha och pli finputsad aa ska bli så härligt :D :D <3<3<3<3<3<3

FREDAG DEN 13!!! ;) Grattis Kim 18 år! :)

Lördag
TÄVLING & 18 års feeest

Söndag
Äntligen tid att SOVA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0