hästar lösa och människor som trillar av..

Idag eftersom jag inte är hundra % så bad jag mamma ta en liten skritt-tur på idol... när hon sen har varit iväg en stund får jag ett samtal där hon säger att hon har trillat av då en annan männska har trillat av och hästen skrämt idol som sprutade iväg på golbanan. i villket fall flyger jag ut, likaså malin...jag ner till stallet för att fort som attan sadla tränsa jetson och ge mig iväg och malin springer ut mot golfbanan... som tur är så får hon tag på idol som har hunnit till den gamla bastun och han är oskadd som skönt var... jag fortsätter då vi ska försöka få tag på grannens häst oxå som just då galopperar på golfbanan...jag ställer mig med jetson på vägen där de är som en liten å som rinner under vägen så den inte kan förbi där heller...en människa ställer sig med en hink och roppar på hästen men de skiter ganska fullständigt i henne och sticker iväg till andra sidan upp över gamla skolan och ut på golfbanan igen och sedan sprang den hem mot höjjen...  där dom fick tag på den som tur va. 

när hela det dramat är över tänkte jag att efterson ja redan sitter på jetson så kan ja ju lika gärna rida honom så jag gav mig iväg mot stenta... gick super på vägen bort.... på vägen hem hehe då va de vilda vesten ;) först gj han en gudomlig längning som sedan gick över i lite galopp som därefter lite oskyldigt små bock som jag skrattart lyckligt åt en bra stund MEN SENN hahah då ger han sig i tusan på att han ska ha av mig så då kommer de riktiga sprången fram hahah och ärligt vart ja lite små rädd men aldrig nära på att trilla av och efter de så stack han iväg så jag känner mig som en sådan där täcknad figur som när hästen sticker iväg så är jag kvar i luften lixom och sedan dras jag med ;) men allt slutar bra och jag skrattar hela vägen hem hahah :D
hahah dagens äventyr slutade lyckligt ;)

Busponnyn i egen glans ;)<3
Jetson<3

S:L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0